Artykuły
Czytelnicy pytają: Gdzie mają zatrzymać się kierowcy?
Autor: ANDRZEJ DEREŃ.
Publikacja: Wtorek, 10 - Kwiecień 2012r. , godz.: 01:27
Ostatnie lata przebiegają pod znakiem intensywnej modernizacji sieci drogowej powiatu prudnickiego i to cieszy. Niestety przy okazji nie powstają żadne nowe miejsca parkingowe nie tylko dla samochodów osobowych ale i TIR-ów.
Powiat prudnicki jest pod tym względem prawdziwą pustynią, mimo tego że przecinają się tu dwie drogi krajowe i ruchliwe szosy wojewódzkie przez Lubrzę i Głogówek. Kierowcy dużych ciągników siodłowych (TIR) mogą zatrzymać się jedynie na parkingach koło Lubrzy i Twardawy oraz na niektórych stacjach benzynowych. Reszta punktów postojowych to miejsca przypadkowe. Jednak nie chodzi tylko o samo zatrzymanie się na krótki odpoczynek.
- Często przechodzę koło naszych stacji paliw (Orlen, Statoil) - pisze do nas Kamila Starzec z Prudnika. - Bywa, że stoi tam około pięciu TIR-ów. Problem w tym, że kierowcy nie mają gdzie się wymyć itp. Wypicie kawy czy zjedzenie hod-doga na stacji wystarczy na 45-minutową pauzę. Często bywa tak, że ten kierowca musi u nas zostać na 9- lub 11-godzinną pauzę. A po 22.00 nie ma za bardzo gdzie zrobić zakupów, nie mówiąc o umyciu się.
I co wtedy taki kierowca może robić? W Prudniku niewiele...
- Gdyby był parking w Prudniku, przy nim mały sklep i bar z jedzeniem, prysznice, to miasto zyskałoby, ktoś znalazłby pracę, kierowcy byliby zadowoleni i zostawiali pieniądze w Prudniku a nie w Nysie, w Opolu, czy w Czechach - kontynuuje pani Kamila. - Mój mąż jest zawodowym kierowcą, on i moi bracia opowiadają mi o parkingach w innych miejscowościach, zastanawiam się dlaczego nie ma nic takiego w Prudniku. Jest plac przy fabryce mebli ale jest tam ciemno i niebezpiecznie i strach w nocy tam stać, bo paliwo mogą spuścić (poza tym, czy przejeżdżający kierowcy o nim wiedzą? - przyp. red.). Może czas się zastanowić czy zależy nam na dobrej opinii ze strony kierowców i może na łamach tygodnika zwrócić czyjąś uwagę na ten problem?
Powiat prudnicki, jak i sam Prudnik czeka jeszcze kilka kluczowych inwestycji drogowych do realizacji. Jest jeszcze czas, żeby zastanowić się nad takimi projektami, które uwzględniałyby powstanie dużych parkingów z miejscami obsługi podróżnych, realizowanych przez prywatnych przedsiębiorców. Polecamy teksty na podobny temat
Kategoria: Listy do redakcji
Powrót do wyboru artykułu +
Komentarze