Artykuły
Remont Głubczyckiej w trzech etapach
Autor: STANISŁAW STADNICKI.
Przedstawiciel Wojewódzkiego Zarządu Dróg spotkał się z mieszkańcami Racławic Śląskich i przedstawił im projekt remontu ulicy Głubczyckiej. O tej sprawie pisaliśmy w zeszłotygodniowym wydaniu gazety.
O tym jak ważna dla mieszkańców jest sprawa remontu ulicy Głubczyckiej czyli odcinka drogi wojewódzkiej numer 417 świadczy fakt, że na spotkaniu z zarządcą obecni byli prawie wszyscy mieszkający w tej części wsi.
WZD planuje przeprowadzić inwestycję w Racławicach Śląskich w trzech etapach. Na początek w centrum miejscowości powstanie rondo i wyremontowany zostanie kilkusetmetrowy odcinek drogi na odcinku od nowego ronda w kierunku Głubczyc. Dla mieszkańców najważniejsze jest to, że ma zostać zerwana cała dotychczasowa nawierzchnia wraz z elementami remontowanymi w ostatnich latach i powstanie całkiem nowy 6-metrowy pas jezdni z chodnikiem. Chodnik będzie znajdował się z lewej strony jezdni patrząc w kierunku Głubczyc. Z prawej strony drogi powstanie brukowana ścieżka, jej szerokość nie będzie wymiarowa stąd nie można nazywać jej chodnikiem.
Kanalizacja poprowadzona będzie środkiem jezdni. Mieszkańcy będą mieli okazję ponadto zmodernizować wjazdy na swoje posesje, a każde gospodarstwo domowe będzie miało możliwość podłączenia kanalizacji deszczowej (rynny spustowe) do wybudowanej kanalizacji.
Drugi etap inwestycji obejmie dalszy fragment ulicy Głubczyckiej oraz budowę nowego mostu nad rzeką Osobłogą. Zmieniony zostanie nieco bieg jezdni, ponieważ jest to najbardziej niebezpieczny odcinek drogi, w którym często dochodzi do groźnych wypadków. Nowy most nad rzeką ma być większy i bezpieczniejszy.
Budowa nowego mostu ściśle związana jest z planowaną budową wałów przeciwpowodziowych w Racławicach Śląskich. Mają one biec od zachodniej części wsi (od tzw. czeskiego młyna) aż pod szosę biegnącą do Głogówka.
Nie wiadomo co stanie się z obecnym mostem. Do czasu budowy nowego obiektu pewnie będzie używany. Powstał na początku XX wieku. Dawniej nazywano go “wielkim mostem drogowym". Obiekt położony jest dość nisko i przy większym przyborze wody w rzece droga jest zamykana.
Ostatni etap inwestycji nie będzie dotyczył ulicy Głubczyckiej. WZD planuje modernizację wiaduktu kolejowego znajdującego się przy wylocie z Racławic Śląskich w kierunku Prudnika. Obiekt jest w tak koszmarnym stanie, że aż dziw bierze, iż pod naporem ciężkich samochodów nie zawalił się na torowisko. W czasie przejazdu nawet średniego samochodu odczuwalne są duże wibracje.
Tutaj należy “podziękować" Wrocławskiemu Oddziałowi Gospodarowania Nieruchomościami Kolejowymi, który rozebrał kilka tygodni temu istniejącą w pobliżu drogę objazdową (pisaliśmy o tym w jednym z poprzednich numerów gazety). WZD będzie miało poważny problem, ponieważ obecnie nie ma możliwości stworzenia jakiegokolwiek objazdu dla remontowanego wiaduktu. Znajduje się on tuż przy granicy z Czechami nad wykopanym wąwozem.
Zamiejscowi pewnie sobie jakoś poradzą jadąc przez Głogówek, ale mieszkaniec Racławic chcąc przykładowo dostać się do swojej miejscowości z Prudnika będzie zmuszony do 16-kilometrowego objazdu lub jazdy przez Czechy nową drogą powiatową do Krzyżkowic i dalej do Osoblahy.
Do końca tego roku mają być zakończone wszystkie prace związane z projektowaniem i uzyskiwaniem wszystkich zezwoleń. Później pewnie ogłoszone będą przetargi na przeprowadzenie prac wykonawczych. Przedstawiciel zarządcy drogi obiecuje, że modernizacja zostanie przeprowadzona w możliwie szybkim terminie. Zakładamy, że największe prace już na drodze w Racławicach Śląskich rozpoczną się najwcześniej na wiosnę przyszłego roku. Powrót do wyboru artykułu +
Komentarze